کارآفرینی در دنیای کنونی جایگاه ویژهای دارد که منجر به توسعه، پیشرفت و اشتغالزایی در عصر جدید میشود. کارآفرینان با ایدههای خلاقانه و نوآور در کنار کار و سرمایه به عنوان منبع رشد و توسعهی اقتصادی هر کشوری مطرح هستند. هر کارآفرین با روحیهی ریسکپذیری اقدام به ایجاد فرصتها و ارزشآفرینی در خدمان و محصولات شده که نهایتا باعث کسب سود میشود.
میتوان گفت ویژگی کارآفرینی از ابتدای خلقت انسان با او همراه بوده است و همواره در انجام بیشتر کارها خود را به نمایش گذاشته است. هر فردی برای رونق کسبوکار خود به صورت مداوم در حال تلاش و کوشش است و روشهای مختلفی را برای رسیدن به هدف خود به کار میگیرد. کلمهی کارآفرینی در عین حال که واژهی امیدبخش و جذابی به نظر میرسد ولی بیشتر ایدهها و فرایندهایی که در این مسیر به کار گرفته میشوند با شکست مواجه میشوند.
هر کارآفرین برای رسیدن به یک هدف متفاوت، با توجه به شخصیت، مهارت و ویژگیهای خود اقدام به کارآفرینی میکند. برخی از آنها با تلاش و کوشش، سعی در رسیدن به هدف مورد نظر میکنند و برخی دیگر، از سرمایهی موجود خود برای دستیابی به آن استفاده میکنند و حتی برای برخی دیگر تامین یک کالای ملزوم اجتماعی، بسیار مهمتر از سود آن است. بر همین اساس کارآفرینی با توجه به اهدافی که در پیش رو دارند به انواع مختلفی تقسیم میشوند.
کارآفرینی کوچک
این کارآفرینیها بیشتر در سطح کارگاهی با تعداد محدودی از نیروی انسانی کار خود را آغاز میکنند. در این نوع کارآفرینی افراد محلی یا خانواده با کمک یکدیگر باعث ترویج مشاغل خانگی یا صنایع روستایی میشوند و قالبا به سرمایهی اندکی احتیاج دارند.
کارآفرینی بزرگ
این نوع کارآفرینی برخلاف کارآفرینیهای کوچک نیاز به سرمایهی اولیهی هنگفتی دارند و تجهیزات و ابزارهای فراوان برای تولیدات انبوه کالا توسط نیروی انسانی را میطلبند. افرادی که در این کارآفرینیها حضور دارند دارای مهارت و تخصص بالایی هستند.
کارآفرینی استارت آپی مقیاس پذیر
کارآفرینان در این نوع کارآفرینی به دنیال رفع نیازهای پاسخ داده نشدهی جامعه هستند و ایدههای بسیار نویی را در سر میپرورانند. این نوع کارآفرینیها در صورت موفقیت میتوانند در سطح جهانی رشد کنند که منجر به سودهای کلان میشود. افراد حاضر در کارآفرینی استارت آپی همگی از مهارت و تخصص بالایی برخوردار هستند.
کارآفرینی اجتماعی
این نوع کارآفرینیها بر اساس نیازهای اجتماعی شکل میگیرند و کارآفرینان هدفِ ایجاد رفاه اجتماعی را در پیش دارند. منافع اجتماعی از جمله موارد مشهود در این نوع کارآفرینیها است.
امکان سنجی پویا یا دینامیک (Dynamic Feasibility Study)
تجزیه و تحلیل مالی طرح توجيهی
تحقیقات بازار با روش کیفی
بررسی برترین استراتژیهای توسعه کسبوکار
لزوم تدوین طرح توجیهی گردشگری
KPI در مورد شاخص کلیدی عملکرد (KPI) شنیده اید. در ساده ترین شکل، KPI نوعی اندازه گیری عملکرد است که...
وظایف مشاور کسب و کار موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند. در کنار...
مدل های گوناگون سرمایه گذاری انواع مختلفی از مدلهای مالی وجود دارد در این راهنما، 10 مورد از رایج ترین...
کسب و کار مجازی شما ایده تجاری ایده آل را پیدا کرده اید و اکنون آماده هستید که گام بعدی...
آیا با گواهینامه مشاوره cmc آشنایی دارید؟
share on social media
)
articles related
امکان سنجی پویا یا دینامیک (Dynamic Feasibility Study)
تجزیه و تحلیل مالی طرح توجيهی
تحقیقات بازار با روش کیفی
بررسی برترین استراتژیهای توسعه کسبوکار
لزوم تدوین طرح توجیهی گردشگری
latest articles
شاخص کلیدی عملکرد kpls در crm
مشاور کسب و کار
بررسی مدل های گوناگون سرمایه گذاری
چگونه در فضای مجازی کسب و کار راه بندازیم؟
آیا با گواهینامه مشاوره cmc آشنایی دارید؟