0
مجموع:0 تومان

ح وظایف افراد در سازمان:

۱. مدیر عامل:

بر اساس قانون، مدیرعامل شرکت سهامی خاص، فردی است که توسط هیات مدیره برای مدت مشخص و با حقوق مشخص به این سمت انتخاب می‌شود.

مدیرعامل نمی‌تواند همزمان رئیس هیات مدیره شرکت نیز باشد مگر اینکه سه چهارم آرای مجمع عمومی را داشته باشد.

مدیرعامل می‌بایست شخصی حقیقی باشد و لزومی ندارد که جزء سهامداران شرکت نیز باشد.

هیات مدیره این اختیار را دارد که به جای یک «مدیر عامل»، چند نفر را به عنوان «هیات عامل» انتخاب نماید.

مدیرعامل شرکت همزمان نمی‌تواند مدیرعامل شرکتی دیگر نیز باشد و همچنین برخی اشخاص مانند افراد ورشکسته، محکومین و افراد مجنون اجازه‌ی تصدی این سمت را ندارند.

انتخاب مدیر عامل

انتخاب مدیرعامل باید به طور رسمی و عمومی انجام شود و لازم است پس از تشکیل جلسه هیات مدیره و تکمیل صورتجلسه، این موضوع به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام و پس از ثبت، در روزنامه رسمی آگهی شود.

عزل مدیرعامل

همان طور که نصب مدیرعامل بر عهده هیات مدیره شرکت است، عزل او هم می‌تواند پیش از رسیدن به مهلت مقرر، توسط هیات مدیره به انجام برسد.

اختیارات مدیر عامل

مدیرعامل شرکت به طور خلاصه نماینده‌ی رسمی شرکت به حساب می‌آید. مدیرعامل حق امضای قراردادها و ایجاد تعهدات برای شرکت را دارا است. همچنین مقابل اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر، از طرف هیات مدیره و سهامداران در بسیاری موارد صاحب اختیار است.

تخلفات مدیرعامل

مدیرعامل بر اساس اختیاراتی که دارد ممکن است برخی فعالیت‌ها که از نظر هیات مدیره یا مجمع عمومی شرکت مورد تایید نبوده است را به انجام برساند. در این صورت تعهدات و فعالیت‌های انجام شده توسط مدیرعامل در مقابل اشخاص ثالث معتبر هستند ولی مسئولیت پاسخگویی به سهامداران و جبران خسارت‌های احتمالی به شرکت بر عهده مدیرعامل و هیات مدیره خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق، انجام برخی فعالیت‌ها و سوء‌استفاده از اختیارات مدیرعامل ممکن است عواقب کیفری به همراه داشته باشد. برای مثال چنانچه مدیرعامل با سوء‌استفاده از اعتبار شرکت فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی انجام دهد، یا هنگامی که به شکلی مانع فعالیت بازرس شرکت شود.

تغییر اختیارات و مسئولیت‌های مدیرعامل

هیات مدیره ممکن است برخی مسئولیت‌ها و اختیارات مدیرعامل را محدود یا توسعه دهند. این موارد می‌بایست در صورتجلسه جلسات نوشته و ثبت شوند تا اشخاص ثالث بتوانند از آن آگاهی پیدا کنند.

قائم مقام یا معاون مدیرعامل

این امکان وجود دارد که هیات مدیره برخی مسئولیت‌ها و اختیارات مدیرعامل را به فردی دیگر به عنوان معاون یا قائم مقام مدیرعامل بدهند. شرح این موارد نیز لازم است تا به صورت دقیق مشخص و ثبت شده باشند.

مدت فعالیت مدیرعامل

با توجه به اینکه مدیرعامل توسط هیات مدیره انتخاب می‌شود و دوره‌های مدیران در هیات مدیره دو سال است، مدت فعالیت مدیرعامل نیز حداکثر دو سال است. البته محدودیتی در تمدید دوره‌ی مدیریت مدیران و مدیر عامل وجود ندارد.

2. حوزه دیجیتال

هر شخصی که بتواند موارد ذکر شده را بخوبی به عمل برساند پس از مدتی فعالیت به عنوان یک مدیر موفق در دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود.

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک متخصص در حال فعالیت است که باید در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت نیز دارای دانشی گسترده و عمیق باشد چرا که همگی ما بخوبی از اهمیت سئو در دنیای اینترنت آشنا هستیم و می دانیم بدون وجود سئو رسیدن به موفق امکان پذیر نیست و اگر در سئو شناخت کافی نداشته باشد ، به سختی میتواند موفق شود.

البته با اینکه در دیجیتال مارکتینگ سئو به عنوان بخش بسیار مهمی معرفی می شود ولی یک متخصص باید در حوزه معرفی و توسعه کسب و کار آنلاین نیز دارای مهارتهای لازم باشد و بخوبی در چنین زمینه های تسلط داشته باشد.

عناصر دیجیتال مارکتینگ دارای مولفه های مختلفی هستند ، کارشناس بازاریابی دیجیتال وظیفه دارد که برای اعضای تیم خود و کنترل راهکارهای طراحی شده ، استراتژی های کاربردی را طراحی نماید.

شرایط لازم  برای تصدی موقعیت شغلی مدیر دیجیتال مارکتینگ :

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید موارد زیر را داشته باشد
دارای مقطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با بازاریابی یا بازرگانی و ... باشد.
• 
حتما تجربه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ باشد و با تمامی ابزار های دیجیتال مارکتینگ آشنا باشد.
خلاقیت در نوع تبلیغات و ایده های نوین در برندینگ

آشنایی با سئو ، ایمیل مارکتینگ ، گوگل ادورز ، شبکه های اجتماعی و تبلیغات در بخش های آنلاین داشته باشد

آشنایی ساخت صفحات فرود و قیف فروش
آشنایی با تست های A/B چند متغیره(multivariate)
آشنایی با روش های افزایش ترافیک وب سایت
دانش استفاده از تبلیغات آنلاین و ابزار های مختلف
آشنایی با گوگل ادورز
آشنایی با زبان های برنامه نویسی تحت وب
آشنایی به روش بهینه سازی روش های بازار آنلاین

3. امور فنی کامپیوتری

ماده ۱ - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات

ماده ۲ - تهیه مستندات جامع شبکه LAN بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات ( مانند نقشه کابل کشی ها ،مشخصات سرور ،سوییچ ها و ... )

ماده ۳ - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

ماده ۴ - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

ماده ۵ - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه LAN و نحوه رفع مشکلات احتمالی

ماده ۶ - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه LAN موجود

ماده ۷ - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها

ماده ۸ - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و... )

ماده ۹ - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + ( اختصاصی کارشناسان )

ماده ۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی جدید و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه و توسعه آن

 

4. امور اداری

۱-اجرای سیاست ها و خط مشی های دانشگاه در زمینه های مربوط به امور اداری ، استخدامی و پشتیبانی

۲-نظارت بر حسن انجام فعالیتهای واحدهای تابعه

۳-تهیه و تنظیم آیین نامه ها ، بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط

۴-مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان

۵-برنامه ریزی در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه

۶-همکاری با واحد حراست در زمینه حفاظت از ساختمان ها ، اموال و تاسیسات

۷-نظارت بر انجام کلیه امور خدماتی دانشگاه

۸-تهیه طرح های مربوط به رفاه عمومی کارکنان و نظارت بر اجرای طرح های مزبور

۹-نظارت بر اجرای مقررات استخدامی

۱۰-نظارت بر امور حضور و غیاب کارکنان

۱۱-مشارکت در جلسات و کمیسیون های مختلف و ارائه پیشنهادهای لازم

۱۲-نظارت بر امر ارزشیابی واحد های تابعه

 

5.  امور مالی

۱-بررسی و کنترل صورت وضعیتهای عمرانی طبق آئین نامه مالی معاملاتی

۲-پیگیری در جهت رفع نواقص و عیبهای فاکتور ها و کلیه مدارک پرداختی سند

۳- تنظیم اسناد هزینه ای و عمرانی

۴- بررسی و کنترل اعتبار تمامی ضمانتنامه های بانکی و انجام مکاتبات با بانکهای مختلف در رابطه با ضمانتنامه های بانکی کلیه پیمانکاران

۵- تنظیم اسناد تضمینات و سپرده های دانشگاهها

۶- نگهداری کلیه ضمانتنامه های بانکی ،سفته،و چکهای بانکی متفرقه

۷-صدور اسناد هزینه ای و عمرانی

۸-رفع و رجوع و ایرادات سند

۹-پیگیری مشکلات مستندات ارسالی

۱۰-مراجعه به خزانه دارایی بابت ارسال مستندات حقوق و درخئاست وجه

۱۱-مراجعه به اداره بیمه بابت لیست بیمه پرسنل

۱۲-دبیرخانه امور مالی

۱۳- مراجعه به بانک صادرات و دریافت صورت حساب و دسته چک

 

6. مشاوران و طرح های مالی

۱-تبیین و تعیین اهداف پروژه های عمرانی  براساس خط مشی، اهداف و سیاست گذاری های دانشگاه و وزارت متبوع

۲-مطالعه ،نیاز سنجی ،امکان سنجی و بررسی پروژه های عمرانی پیشنهادی و اولویت بندی آنها جهت اجرا بر اساس اعتبارات موجود

۳- طراحی فاز یک و دو نقشه های مربوط به پروژه های عمرانی وابسته به دانشگاه

۴-انجام برآورد هزینه اجرای پروژه ها

۵-تهیه اسناد مناقصه و نظارت و مشارکت  بر چگونگی عقد  قراردادهای عمرانی

۶-نظارت و کنترل پروژه های عمرانی از لحاظ

   الف- مطابقت با برنامه زمان بندی اجرای پروژه

   ب- اجرای پروژه طبق نقشه های اجرایی

   ج- نظارت بر تحویل موقت و قطعی پروژه های عمرانی

   د- نظارت و بررسی درخواست آزادسازی تضامین و سپرده های پیمانکاران و مشاوران وتایید یا عدم تایید آن

   ه- بررسی  و نظارت بر میزان پیش پرداخت پروژه های عمرانی

   و- رسیدگی به صورت وضعیت های(کارهای انجام شده بوسیله پیمانکاران و مشاوران در زمان مشخص در مورد یک پروژه مشخص)پیمانکاران و مشاوران

۷- آموزش،راهنمایی و مشاوره لازم به مدیران واحدها و کلیه ذینفعان در خصوص موارد مرتبط با پروژه های عمرانی

۸- بازدید، بررسی و تائید نقشه های مربوط به مراکز درمانی بخش خصوصی

 

برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید