با پیشرفت تکنولوژی در عرصههای متعدد و ایجاد تغییر در سبک زندگی افراد، استراتژیهای مختلفی برای توسعهی کسبوکارها مورد توجه قرار گرفته است. همهی صاحبان کسبوکار به دنبال این هستند که متناسب با شغل خود روشهای کارآمدی را برای توسعهی شغل خود به کار گیرند. هر کسبوکاری متناسب با ویژگیها و شرایطی که در آن قرار دارد میتواند استراتژی مناسب خود را در پیش بگیرد.
استراتژی توسعه کسب و کار چیست؟
امروزه به دلیل بالا گرفتن رقابت در حوزهی کسبوکارهای مشابه، استفاده از استراتژیهای توسعهی کسبوکار اهمیت بالایی پیدا کرده است که در صورت چشمپوشی از آن، آیندهی کاری به خطر خواهد افتاد. توسعهی کسبوکار شامل مجموعهای از ایده ها، ابتکارات و فعالیتهاییست که موجب رونق و فروش بیشتر خدمات و محصولات میشود. استراتژی نیز برنامههای عملی هستند که برای رسیدن به هدف معینی طراحی میشوند. حال استراتژیهای توسعهی کسبوکار اقداماتی هستند که برای ایجاد فرصتهای رشد در کسبوکار، پیاده سازی میشوند.
تنوعبخشی، توسعهی بازار، توسعهی محصول و نفوذ در بازار فعلی از جمله گزینههای پیشنهادی آنسوف برای توسعهی کسبوکار میباشد که میتوانند تداعیِ ِ توسعهی کسبوکار در عنوانهای مختلف کاری باشند.
سبک زندگی همیشه بر اساس تکنولوژی و پیشرفتهای روز، در حال تغییر است. ورود نسلهای جدید بشر، همراه با سلایق متفاوتتر، نکتهی بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از تنوع در محصولات میتواند مشتریان بسیاری را با سبک و سلایق مختلف به خود جذب کند و باعث افزایش مشتری شود. این استراتژی معمولا موجب استفادهی موثر از تجهیزات شرکت یا سازمان میشود و خطرات کسب و کار را به حداقل میرساند. بیشتر کارآفرینان از این نوع استراتژی برای توسعهی کسبوکار بهره میبرند.
استفاده از تکنیکهای متعدد در توسعهی بازار باعث جذب مشتریهای جدید بیشتری میشود. برای مثال اگر کسبو کار شما فقط در محدوده ی یک شهر فعالیت می کند، می تواند با گسترش وسعت جغرافیایی در حد چند شهر، کشور و کشورهای مجاور به هدف توسعهی بازار خود دست یابد. با گسترش دنیای دیجیتال و ابزارهای مختلف ارتباط، استفاده از این استراتژی نسبت به گذشته، مسیر سادهتری را پیش روی صاحبان کسبوکار قرار داده است.
امکان سنجی پویا یا دینامیک (Dynamic Feasibility Study)
تجزیه و تحلیل مالی طرح توجيهی
تحقیقات بازار با روش کیفی
مروری بر کارآفرینی، اهمیت و انواع کارآفرینی
لزوم تدوین طرح توجیهی گردشگری
KPI در مورد شاخص کلیدی عملکرد (KPI) شنیده اید. در ساده ترین شکل، KPI نوعی اندازه گیری عملکرد است که...
وظایف مشاور کسب و کار موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند. در کنار...
مدل های گوناگون سرمایه گذاری انواع مختلفی از مدلهای مالی وجود دارد در این راهنما، 10 مورد از رایج ترین...
کسب و کار مجازی شما ایده تجاری ایده آل را پیدا کرده اید و اکنون آماده هستید که گام بعدی...
آیا با گواهینامه مشاوره cmc آشنایی دارید؟
share on social media
)
articles related
امکان سنجی پویا یا دینامیک (Dynamic Feasibility Study)
تجزیه و تحلیل مالی طرح توجيهی
تحقیقات بازار با روش کیفی
مروری بر کارآفرینی، اهمیت و انواع کارآفرینی
لزوم تدوین طرح توجیهی گردشگری
latest articles
شاخص کلیدی عملکرد kpls در crm
مشاور کسب و کار
بررسی مدل های گوناگون سرمایه گذاری
چگونه در فضای مجازی کسب و کار راه بندازیم؟
آیا با گواهینامه مشاوره cmc آشنایی دارید؟