تحقیقات بازار با روش کیفی
روشهای رونق و رقابت در کسبوکار از قدیمالایام در بین صاحبان آنها وجود داشته و به مرور با پیشرفت و تکنولوژیهای ایجاد شده دچار تغییر شده یا دید وسیعتری را به خود اختصاص داده است. افراد با اهداف مختلف توسعهی کسبوکار چون تنوعبخشی، گسترش بازار، نفوذ در بازار فعلی، افزایش تعداد محصول سعی در کسب سود بالا را دارند.
یکی از موارد بسیار مهمی که امروزه در آیندهنگری پروژهها مورد توجه قرار میگیرد، شناخت جامعهی هدف و نیازهای حاصل از آن است. تلاش برای شناخت رفتار مصرفکننده برای بهینه کردن محصولات و خدمات، از ارزش بالایی برخوردار است. چنین تحقیقاتی که شامل کسب اطلاعات از رفتار مشتریان میشوند با روشهای گوناگونی برای فعالان بازار مهیا میشود.
نتایجی که در تحقیقات بازار بدست میآید تفاوت میان موفقها و شکستخوردههای بازار است. تحقیقات بازار، توسط دادهها و اطلاعات صورت میگیرد. روشهایی که برای حل مشکلات بازاریابی پیادهسازی میشوند از دو روش کمی و کیفی تبعیت میکنند.
روشهای تحقیقات کیفی
امکان سنجی پویا یا دینامیک (Dynamic Feasibility Study)
تجزیه و تحلیل مالی طرح توجيهی
بررسی برترین استراتژیهای توسعه کسبوکار
مروری بر کارآفرینی، اهمیت و انواع کارآفرینی
لزوم تدوین طرح توجیهی گردشگری
KPI در مورد شاخص کلیدی عملکرد (KPI) شنیده اید. در ساده ترین شکل، KPI نوعی اندازه گیری عملکرد است که...
وظایف مشاور کسب و کار موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند. در کنار...
مدل های گوناگون سرمایه گذاری انواع مختلفی از مدلهای مالی وجود دارد در این راهنما، 10 مورد از رایج ترین...
کسب و کار مجازی شما ایده تجاری ایده آل را پیدا کرده اید و اکنون آماده هستید که گام بعدی...
آیا با گواهینامه مشاوره cmc آشنایی دارید؟
share on social media
)
articles related
امکان سنجی پویا یا دینامیک (Dynamic Feasibility Study)
تجزیه و تحلیل مالی طرح توجيهی
بررسی برترین استراتژیهای توسعه کسبوکار
مروری بر کارآفرینی، اهمیت و انواع کارآفرینی
لزوم تدوین طرح توجیهی گردشگری
latest articles
شاخص کلیدی عملکرد kpls در crm
مشاور کسب و کار
بررسی مدل های گوناگون سرمایه گذاری
چگونه در فضای مجازی کسب و کار راه بندازیم؟
آیا با گواهینامه مشاوره cmc آشنایی دارید؟