0
مجموع:0 تومان
10 دی 1399

تحقیقات بازار با روش کیفی

تحقیقات بازار با روش کیفی

روش‌های رونق و رقابت در کسب‌وکار از قدیم‌الایام در بین صاحبان آن‌ها وجود داشته و به مرور با پیشرفت و تکنولوژی‌های ایجاد شده دچار تغییر شده یا دید وسیع‌تری را به خود اختصاص داده است. افراد با اهداف مختلف توسعه‌ی کسب‌وکار چون تنوع‌بخشی، گسترش بازار، نفوذ در بازار فعلی، افزایش تعداد محصول سعی در کسب سود بالا را دارند.

یکی از موارد بسیار مهمی که امروزه در آینده‌نگری پروژه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، شناخت جامعه‌ی هدف و نیازهای حاصل از آن است. تلاش برای شناخت رفتار مصرف‌کننده برای بهینه کردن محصولات و خدمات، از ارزش بالایی برخوردار است. چنین تحقیقاتی که شامل کسب اطلاعات از رفتار مشتریان می‌شوند با روش‌های گوناگونی برای فعالان بازار مهیا می‌شود.

نتایجی که در تحقیقات بازار بدست می‌آید تفاوت میان موفق‌ها و شکست‌خورده‌های بازار است. تحقیقات بازار، توسط داده‌ها و اطلاعات صورت می‌گیرد. روش‌هایی که برای حل مشکلات بازاریابی پیاده‌سازی می‌شوند از دو روش کمی و کیفی تبعیت می‌کنند.

روش‌های تحقیقات کیفی