0
مجموع:0 تومان
14 مهر 1400

بررسی مدل های گوناگون سرمایه گذاری

بررسی مدل های گوناگون سرمایه گذاری

انواع مختلفی از مدلهای مالی وجود دارد. در این راهنما ، 10 مورد از رایج ترین مدلهای رایج مورد استفاده در امور مالی شرکت ها توسط متخصصان مدل سازی مالی را بیان می کنیم .

در اینجا لیستی از 10 نوع رایج ترین مدل های مالی آورده شده است:

  1. مدل سه بیانیه
  2. مدل جریان نقدی با تخفیف (DCF)
  3. مدل ادغام (M&A)
  4. مدل عرضه اولیه (IPO)
  5. مدل خرید اهرمی (LBO)
  6. مجموع مدل قطعات
  7. مدل تلفیقی
  8. مدل بودجه
  9. مدل پیش بینی
  10. مدل قیمت گذاری اختیاری

  جزئیات بیشتر در مورد هر نوع مدل مالی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از انواع مدل های مالی و انجام تجزیه و تحلیل دقیق مالی ، توضیحات مفصلی در زیر ارائه کرده ایم. نکته اصلی برای مدل سازی موثر امور مالی ، داشتن الگوهای خوب و درک جامع از امور مالی شرکت ها است.

سرمایه گذاری

شماره 1 مدل سه گزاره

مدل بیانیه 3 بیشتر راه اندازی اولیه برای مدل سازی مالی است. همانطور که از نامش مشخص است ، در این مدل سه صورت (صورت سود و زیان ، ترازنامه و جریان نقدینگی) همگی به صورت پویا با فرمول های اکسل مرتبط هستند. هدف این است که آن را طوری تنظیم کنید که همه حساب ها به هم متصل باشند و مجموعه ای از مفروضات بتوانند تغییرات را در کل مدل ایجاد کنند. این مهم است که بدانید چگونه 3 صورت مالی را به هم متصل کنید ، که مستلزم داشتن پایه محکمی از مهارت های حسابداری ، مالی و Excel است.

شماره 2 مدل نقدی تخفیف دار (DCF)

مدل DCF بر اساس مدل 3 بیانیه به ارزش یک شرکت بر اساس ارزش فعلی خالص (NPV) از جریان نقدی کسب و کار آینده است. مدل DCF جریانهای نقدی را از مدل صورت 3 اخذ می کند ، در صورت لزوم تعدیلاتی را انجام می دهد و سپس از تابع XNPV در اکسل برای تخفیف آنها به عنوان هزینه متوسط ​​سرمایه شرکت ( WACC ) استفاده می کند.

این نوع مدل های مالی در تحقیقات حقوق صاحبان سهام و سایر مناطق بازار سرمایه استفاده می شود.

شماره 3 مدل ادغام (M&A)

مدل M&A یک مدل پیشرفته تر است که برای ارزیابی پیش فرض افزایش/رقیق شدن ادغام یا خرید استفاده می شود. معمول است که برای هر شرکتی از یک مدل برگه واحد استفاده شود ، جایی که تجمیع شرکت A + Company B = Merged Co. سطح پیچیدگی می تواند بسیار متفاوت باشد. این مدل بیشتر در بانکداری سرمایه گذاری و/یا توسعه شرکت ها استفاده می شود .

شماره 4 مدل عرضه اولیه عمومی (IPO)

بانکداران سرمایه گذاری و متخصصان توسعه شرکت ها همچنین مدل های IPO را در Excel ایجاد می کنند تا قبل از ورود به بازار عمومی ، به کسب و کار خود ارزش دهند. این مدل ها شامل تجزیه و تحلیل شرکت های قابل مقایسه با فرض این است که سرمایه گذاران چقدر مایل به پرداخت هزینه برای شرکت مورد نظر هستند. ارزش گذاری در مدل IPO شامل “تخفیف IPO” برای اطمینان از معاملات سهام در بازار ثانویه است.

سرمایه گذاری

شماره 5 مدل خرید Lveraged (LBO)

یک   معامله خرید با اهرم معمولاً به مدل سازی برنامه های پیچیده بدهی نیاز دارد و یک شکل پیشرفته از مدل سازی مالی است. LBO اغلب یکی از دقیق ترین و چالش برانگیزترین انواع مدل های مالی است ، زیرا بسیاری از لایه های تأمین مالی مراجع دایره ای ایجاد می کنند و به آبشارهای جریان نقد نیاز دارند. این نوع مدلها در خارج از سرمایه خصوصی یا بانکداری سرمایه گذاری بسیار رایج نیستند .

شماره 6 مجموع. مدل قطعات

این مدل با گرفتن چندین مدل DCF و افزودن آنها به یکدیگر ساخته می شود. در مرحله بعد ، هرگونه اجزای اضافی از کسب و کار که ممکن است برای تجزیه و تحلیل DCF مناسب نباشند (به عنوان مثال ، اوراق بهادار قابل فروش ، که بر اساس بازار ارزش گذاری می شوند) به آن ارزش کسب و کار اضافه می شود. بنابراین ، برای مثال ، ارزش واحد تجاری A ، واحد تجاری B و سرمایه گذاری C ، منهای بدهی D را برای رسیدن به ارزش دارایی خالص شرکت (به عنوان مثال “مجموع قسمت ها”) خلاصه می کنید.

#7 مدل ادغام

این نوع مدل شامل چندین واحد تجاری است که به یک مدل واحد اضافه شده اند. به طور معمول ، هر واحد تجاری دارای برگه مخصوص به خود است ، با یک برگه تلفیقی که به سادگی سایر واحدهای تجاری را خلاصه می کند. این شبیه تمرین مجموع قسمت ها است که در آن قسمت A و B با هم جمع می شوند و یک کاربرگ جدید و تلفیقی ایجاد می شود. الگوی مدل ادغام رایگان CFI را بررسی کنید .

شماره 8 مدل بودجه

این برای مدل سازی امور مالی برای متخصصان  برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مالی  (FP&A) استفاده می شود تا بودجه سال (های) آینده جمع آوری شود. مدلهای بودجه معمولاً بر اساس ارقام ماهانه یا سه ماهه طراحی شده اند و تمرکز زیادی بر صورت سود و زیان دارند.

سرمایه گذاری

شماره 9 مدل پیش بینی

این نوع همچنین در برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مالی (FP&A) برای ایجاد پیش بینی ای که با مدل بودجه مقایسه می شود ، استفاده می شود. گاهی اوقات مدلهای بودجه و پیش بینی یک کتاب کار ترکیبی و گاهی کاملاً جدا هستند.

#10 مدل قیمت گذاری گزینه ای

دو نوع اصلی مدل های قیمت گذاری آپشن عبارتند از درخت دو جمله ای و Black-Scholes. این مدلها صرفاً بر اساس فرمولهای ریاضی و نه معیارهای ذهنی ساخته شده اند و بنابراین ، کمابیش یک محاسبه گر مستقیم است که در Excel ساخته شده است

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید