برای آشنایی با حرفهی مشاوران بازاریابی اینترنتی بهتر است ابتدا تعریف مختصری از بازاریابی اینترنتی داشته باشیم. بازاریابی اینترتی به معنای استفاده از ابزار و رسانههای مختلف جهت افزایش فروش و برندسازی در اینترنت است. افرادی که قصد گسترش فضای تبلیغاتی کسبوکار خود را در فضای اینترنت دارند ابتداییترین گام برای آنها طراحی یک وبسایت است. مشاور بازاریابی اینترنتی از شروع ابتداییترین گام تبلیغات و بازاریابی کسبوکارها در کنار مدیران هستند.
مشاور بازاریابی اینترنتی به افرادی کاردان و با تجربه در زمینهی مشاورهی تبلیغات و فروش آنلاین و غیر آنلاین گفته میشود. این افراد به دلیل داشتن تحصیلات آکادمیک و تجربهی اجرایی با تمام زمینههای لازم برای موفقعیت کسبوکارهای آنلاین و بازاریابی آنلاین آشنا هستند. کارآفرینان و مدیران آگاه کسبوکارها در حال حاضر به خوبی به این مساله واقف هستند که کمک گرفتن از مشاوران بازاریابی آنلاین یک ضرورت است.
مشاوران بازاریابی آنلاین وظایف مختلفی دارند که برخی از آنها بدین شرح است:
- آشنایی کامل با مبانی و اصول بازاریابی
- آشنایی کامل و لازم با امکانات اینترنتی و فضای آن
- آشنایی با سئوسازی برای عملکرد بهتر سایت و بالا بردن شانس دیده شدن
- خلاقیت در انجام تبلیغات
- ارتباط خوب و موثر با تیم اجرایی و مشتریان
- توانایی تولید محتوای قوی و قابل دفاع در میان رقبا
- توانمند در زمینهی آنالیز و تحلیل بازار و جامعهی هدف
- برنامهریزی و ارائهی راهبردی مناسب و نتیجهبخش
مشاوران اینترنتی برای صاحبان کسبوکارها فرصتهای زیادی را بهوجود میآورند تا بتوانند به صورت هدفمند مخاطبان را به سمت خود جذب نمایند و به مشتریان بالقوه تبدیل نمایند. هدف مشترک میان مدیران کسبوکارها و مشاوران اینترنت بهبود وضعیت فعلی کسبوکارها است. مشاوران بازاریابی اینترنتی به مدیران کمک میکنند تا از بستر پر رونق اینترنت برای گسترش و رشد کسبوکار خود استفاده نمایند
کمک گرفتن از مشاور بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است زیرا طبق تحقیقات انجام شده 78 درصد از مردم قبل از خرید، از اینترنت در مورد آن محصول تحقیقاتی را انجام میدهند از این رو محصولات و خدمات شرکتهایی را انتخاب میکنند که علاوه بر دیده شدن بتواند اطلاعات کافی در اختیار کاربران قرار دهد.
مشاوران بازاریابی اینترنتی از کارهای مختلفی برای همکاری با مدیران کسبوکارها کمک میگیرند، از جملهی این کارها:
بازاریابی محتوایی( یا همان انجام تبلیغات از طریق محتوا)
در واقع بازاریابی از طریق تولید محتوا تمرکز تبلیغات خود را بر روی آگاهسازی مخاطبان از طریق محتوا قرار میدهد و در صورت ارزشمند بودن آن محتوا رتبهی سایت مورد نظر تغییر خواهد کرد.
بازاریابی تصویری یا طراحی موشنگرافیک
از آنجایی که مخاطبان معمولا محتواهای تصویری را بیشتر میپسندند، موشن گرافیم نیز یکی از راههای بسیار مناسب برای جلب توجه و اطمینان مخاطبان است. تحقیقات نشان داده است که تبلیغات ویدیویی بسیار موفقتر و جاذبتر از هر نوع تبلیغات دیگری است.
درج ریپورتاژ خبری
درج ریپورتاژدر سایر سایتها و دعوت از بازدیدکنندگان آن سایتها برای بازدید از سایت شما یکی از راههای موثر برای افزایش بازدید وبسایت مد نظر شما است.
تبلیغ در گوگل یا گوگل ادورز نیز یکی دیگر از راههای انجام تبلیغات است. گوگل به کاربران خود اجازهی ثبتنام برای انجام تبلیغلت بدون محدودیتهای مکانی را میدهد که بسیار ارزشمند است.
سخن پایانی
مشاور بازاریابی اینترنتی از همان مشاوران بازاریابی هستند که تخصصهای لازم را برای فعالیت در دنیای وب و اینترنت کسب کردهاند و همچنین میتوانند به مدیرانی که امکان دسترسی به مشاوران با تجربه و تدبیر را ندارند بدون در نظر گرفتن بحث فاصله کمک نمایند و خدمات لازم را برای انجام تبلیغات مناسب ارائه دهند.