0
مجموع:0 تومان
06 شهریور 1400

مشاور بازاریابی اینترنتی کیست؟

برای شناخت مشاور بازاریابی اینترنتی ابتدا بهتر است، تعریف مختصری را درباره‌ی مشاوران بازاریابی داشته باشیم، مشاوران بازاریابی افرادی هستند که از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، بررسی وضعیت حال حاضر شرکت و موقعیت‌سنجی شرکت نسبت به رقبا، راهبردهای مناسب و موثری را برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید ارائه می‌دهد. علاوه بر موارد اشاره شده بهبود شرایط و وضعیت شرکت نیز از وظایف مشاور بازاریابی اینترنتی است.

مشاور بازاریابی اینترنتی

مشاور بازاریابی اینترنتی کیست؟

کار یک مشاور بازاریابی ماهر Marketing Consultant، ترکیب دقیقی از نقش های مشاوره و رهبری بوده و باید بتواند به صورت همزمان هم یک تحلیلگر خوب و هم فردی خلاق باشد. او با چالش هایی از قبیل ارزیابی سریع و دقیق عناصر داخلی و خارجی مؤثر بر تجارت اعم از رضایت مشتری، روند بازار، نحوه عملکرد ، نوآوری های عرصه تکنولوژی، بررسی رقبا پرسنل شرکت و عوامل محیطی روبه روست.

بازاریابی اینترنتی در واقع همان بازاریابی سنتی است که با توجه به شرایط زمان روند تکاملی را طی کرده است. برای مثال: در گذشته صاحبان شرکت‌ها و محصولات تبلیغات خود را از طریق بیلبوردهای خیابانی و یا رادیو و تلوزیون انجام می‌دادند. اما امروزه این جریان به سمت تبلیغات اینترنت و آنلاین روی آورده است و از طریق وب‌سایت‌ و شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ تبلیغات و بازاریابی انجام می‌شود.

در بحث مشاوره‌ی اینترنتی، مشاوران متخصص در این زمینه برای رشد کسب‌وکارها در بستر اینترنت به متقاضیان خود کمک میکنند. از ابتدایی‎ترین گام‌ها برای ورود به بازاریابی اینترنتی، ساخت وب‌سایت است. مشاوره‌ی کسب‌وکار اینترنتی به شما کمک می‎کند، تا وب‌سایت کسب‌وکار خود را اصولی و هدفمند سازید. یک مشاوره‌ی بازاریابی اینترنتی، هزینه‌های ناشی از سعی و خطای شخص را کاهش می‌دهد و از این طریق باعث جذب سرمایه و عدم از دست رفتن آن می‌شود.

وظیفه او از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی وضعیت فعلی شرکت، موقعیت شرکت در صنعت تولیدی یا خدماتی مربوط به آن و در نهایت ارزیابی موفقیت ها، می تواند چالش ها و منابع موجود را تعیین کرده و از طریق ایجاد کمپین های هدفمند و ارائه یک برنامه بازاریابی موفق به شرکتها کمک کند تا به اهدافی مشخص و قابل سنجش دست پیدا کنند.

روش‌های بازاریابی اینترنتی

  • راه‌اندازی وبسایت و وبلاگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • ایجاد کلوب مشتریان
  • درج آگهی تبلیغاتی در اینترنت
  • استفاده از دامنه‌های مفید
  • ایجاد نمایشگاه الکترونیکی
  • راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

مشاوران بازاریابی آنلاین معمولا دارای تحصیلات در رشته‌های مرتبط مانند فناوری اطلاعات، کامپیوتر و مدیریت و … هستند. علاوه بر این، این افراد معمولا دارای تجربه بوده و چندین پروژه‌ی مشابه را نیز از قبل بر عهده داشتن از این رو به خوبی روند کارها را می‌شناسند و تسلط کافی به مباحث این حوزه از جمله بازاریابی محتوایی، سئو و بهینه‌سازی سایت، ایمیل مارکتینگ، شبکه‎های اجتماعی، طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی دارند.

مشاور بازاریابی اینترنتی کیست؟

مشاوران بازاریابی آنلاین با به کارگیری راهبردهای مناسب در تولید محتوا به صورت‌های متنی، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و سایر روش‌ها می‌توانند به متقاضیان خود کمک کنند. و نقاط ضعف و قوت کار را بررسی و تحلیل نمایند. ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه برای جذب مشتری و همچنین شناسایی مشکلات ممکن در وب‌سایت از وظایف مشاور بازاریابی اینترنتی است.

تاریخچه‌ی شروع بازاریابی آنلاین

شاید برای شما نیز جالب باشد که تاریخ اولین بازاریابی اینترنتی مربوط به 27 اکتبر سال 1994 است و در سایت هات وایر نمایش داده شده است. هات وایر پس از این ماجرا متوجه شد که بهتر است فضای کوچکی را برای تبلیغات در نظر داشته باشد و در ایجاد بنرهای تبلیغاتی قدم بزرگی را برداشت. طولی نکشید که در سال 1995 وب به عنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد و این شروعی امیدوار کننده برای تبلیغات در دنیای اینترنت بود.

مشاور بازاریابی اینترنتی کیست؟

سخن پایانی

تجربه نشان داده است در دنیای امروز که تکنولوژی حرف اول را می‌زند و بیش‌تر مردم دنیا با آن آشنا هستند، کسب‌وکارهای بهتر است هر چه زودتر وارد این فضا شده و از رقبای خود عقب نمانند و کم‌هزینه‌ترین و بهترین روش موفقعیت در این زمینه کمک گرفتن از مشاور بازاریابی اینترنتی است.

 

 

 

 

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید