وظایف مشاور کسب و کار
امروزه کسب و کاراز بخشهای حیاتی و ضروری فعالیتهای اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب میشوند. کسب و کار از نظر ایجاد شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند. در کنار هر کسب و کار نیاز به مشاورانی جهت ارتقا کیفیت و فروش محصولات هستیم. در این مقاله به وظایف مشاور کسب و کار می پردازیم.
- سازماندهی و اجرای پروژه های تجاری واگذار شده به نمایندگی از مشتریان مطابق نیاز مشتری
- ملاقات با مشتریان تعیین شده در صورت نیاز و انجام ارزیابی اولیه از یک وضعیت مشکل ساز
- جمع آوری اطلاعات در مورد مشاغل مشتری از طریق روش های مختلف (سایه زدن ، مصاحبه ، نظرسنجی ، خواندن گزارش و غیره)
خلاصه کار
ما به دنبال یک مشاور کسب و کار واجد شرایط هستیم تا به مشتریان خود در ارائه عملیات راهنمایی و ارائه راهنمایی بصری به آنها کمک کنیم تا عملیات خود را اصلاح کرده و از کسب و کار خود حمایت کنند. شما یک متحد مهم برای هر سازمانی خواهید بود که می خواهد در تغییر و بهبود سرمایه گذاری کند و در مورد اینکه چگونه و کجا به کمک نیاز دارد. شما همچنین پروژه هایی را به نمایندگی از مشاغل مشتری انجام می دهید که فاقد منابع یا انگیزه برای انجام آنها در خانه باشد.
یک مشاور تجاری موفق قبل از هر چیز دانش وسیعی از جنبه های مختلف تجارت و نیروهای بازار دارد. کاندیدای ایده آل همچنین دارای مهارت های حل مسئله عالی برای ارائه راه حل ها و توصیه هایی است که سودآوری و کارایی را افزایش می دهد.
هدف این است که به موفقیت طولانی مدت مشتریان کمک کنیم تا شهرت ما در کنار مشتریان ما گسترش یابد.
مسئولیت ها
- سازماندهی و اجرای پروژه های تجاری اختصاص یافته از طرف مشتریان (جذب ، حقوق و دستمزد ، کمپین های تبلیغاتی و غیره) با توجه به نیاز مشتری
- در صورت لزوم با مشتریان تعیین شده ملاقات کرده و ارزیابی اولیه از وضعیت مشکل ساز را انجام دهید
- جمع آوری اطلاعات در مورد مشاغل مشتری از طریق روش های مختلف (سایه زدن ، مصاحبه ، نظرسنجی ، خواندن گزارش ها و غیره)
- تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها برای کشف نقاط ضعف و مشکلات و درک علل آن
- توصیه ها و راه حل ها را با توجه به خواسته ها ، توانایی ها و محدودیت های مشتری تهیه کنید و گزارش های مختصر تشکیل دهید
- یافته ها و پیشنهادات خود را با توجیه کافی و توصیه های کاربردی به مشتریان ارائه دهید
- برنامه های تجاری دقیق برای ایجاد تغییرات کوچک یا اساسی ایجاد کنید
- در اجرای طرح به مشتری کمک کنید و هر گونه مغایرت را برطرف کنید
- در صورت بروز هرگونه مشکل و مشکل راهنمایی کنید
الزامات
- تجربه ثابت شده به عنوان مشاور تجاری یا معادل آن
- آشنایی با موضوعات مختلف تجاری مانند IT ، بازاریابی ، منابع انسانی و غیره
- تسلط به MS Office
- آشنایی با مجموعه وسیعی از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار (CRM ، ERP و غیره) و پایگاه های داده
- مهارتهای ارتباطی و بین فردی برجسته
- ذهن تحلیلی با مهارت های جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های عالی
- استعداد در حل مسئله خلاق
- کارشناسی/کارشناسی در مدیریت بازرگانی یا زمینه مربوطه ؛ کارشناسی ارشد/کارشناسی ارشد در زمینه تجاری تخصصی یک مزیت خواهد بود
- مشاور مدیریت معتبر یک مزیت محسوب می شود