0
مجموع:0 تومان
26 مهر 1400

مهارت هایی برای موفقیت شغلی

در حالی که مهارتها و تواناییهای فنی برای موفقیت شغلی ضروری هستند ، تنها موارد مهمی نیستند. ویژگیهای شخصیتی و مهارتهای اجتماعی از عوامل یکسان هستند.

اگرچه برخی از جنبه های شخصیتی ما ثابت است ، اما هشت مهارت اجتماعی وجود دارد که می توانیم به مرور یاد بگیریم و آنها را بهبود بخشیم. تسلط بر این مهارت ها می تواند به ما در دستیابی به موفقیت شغلی به شیوه هایی که تصور نمی کردیم کمک کند.

5 ویژگی بزرگ شخصیتی

روانشناسان شخصیت مدرن معتقدند که پنج ویژگی بزرگ شخصیتی وجود دارد . این دسته بندی های گسترده عبارتند از:

  • وظیفه شناسی : چقدر کنترل تکانه دارید و چقدر خودگردان هستید.
  • گشودگی : چقدر در تلاش برای کارهای جدید و مقابله با چالش های جدید باز هستید.
  • موافقت : میزان همدلی ، علاقه و توجه شما به دیگران چقدر است.
  • ثبات عاطفی (گاهی اوقات روان رنجوری نامیده می شود): نحوه تجربه و کنترل استرس
  • برون گرایی: چقدر درون گرا یا برون گرا هستید.

موفقیت شغلی

این ویژگی ها در سراسر مردم و فرهنگ های سراسر جهان یافت می شود. به این ترتیب ، آنها در حدود 100 سال گذشته مورد تحقیق قرار گرفته اند تا تعیین کنند که چگونه بر موفقیت ما در کار و زندگی تأثیر می گذارند.

اگرچه مطلق نیست ، اما نحوه بیان این ویژگی ها می تواند بر میزان موفقیت ما در حرفه ما تأثیر بگذارد ، و وظیفه شناسی مهمترین پیش بینی کننده عملکرد شغلی است.

و در حالی که برخی از محققان معتقدند این ویژگی ها از بدو تولد تغییر ناپذیر هستند ، برخی معتقدند شما می توانید مهارت هایی را که این ویژگی ها را تقویت می کند بیاموزید.

8 مهارت ضروری برای موفقیت شغلی

هشت مهارت ضروری که می توانید به شما در دستیابی به موفقیت شغلی کمک کنید ، چیست؟

  1. خودتنظیمی

وقتی خود را تنظیم کنید ، می توانید احساسات خود را با موفقیت مدیریت کنید. هنگامی که یک موقعیت چالش برانگیز ، مالیاتی یا منفی وجود دارد ، شما به موقعیت فکر می کنید و به جای یک واکنش تکان دهنده یا احساسی ، منطقی پاسخ می دهید.

  1. طرز فکر رشد

وقتی چالش ها و موانع رخ می دهد ، با آغوش باز از آنها استقبال می کنید. کسانی که دارای طرز فکر رشد هستند معتقدند این موقعیت ها فرصتی برای یادگیری و رشد است. مهمتر از همه ، کسانی که دارای طرز فکر رشد هستند ، به توانایی خود در تسلط بر موقعیت اعتقاد دارند.

  1. تاب آوری

شکست برای همه اتفاق می افتد. اما ، کسانی که انعطاف پذیری دارند وقتی شکست می خورند اهمیتی نمی دهند. آنها می پذیرند که چیزی کار نکرده است و برای یافتن راه حل متفاوت برای مشکل یا چالشی که با آن روبرو هستند ، محوری هستند.

  1. اشتیاق

خوب بودن در کاری انجام آن را آسان تر می کند. با این حال ، این اغلب دلیل کافی برای ادامه این کار نیست. اشتیاق چیزی است که شما را به موفقیت در هر هدفی که برای خود تعیین کرده اید می رساند. مهم نیست چقدر طول می کشد تا بر چیزی مسلط شوید ، اشتیاق شما چیزی است که شما را پیش می برد تا به هدفتان برسید.

  1. همدلی

توانایی همدلی با دیگران به این معنی است که می توانید خودتان را جای دیگران بگذارید. وقتی می توانید بگویید “من دیدگاه شما را درک می کنم” ، و واقعاً منظور آن است ، می توانید با مشتریان و همکاران خود رابطه ایجاد کنید ، که به کاهش تنش کمک می کند.

  1. وظیفه شناسی

افراد وظیفه شناس تصور نمی کنند که از قبل همه چیز را که باید بدانند می دانند. در عوض ، آنها سعی می کنند مطمئن شوند که هر کاری را که لازم است انجام دهند تا بدانند آنچه را که باید بدانند لازم است انجام می دهند.

موفقیت شغلی

  1. گشودگی به تجربه

شما از “چگونه” و “چرا” می پرسید تا بفهمید چرا کار می کنند یا چرا کارها به روشی خاص انجام می شوند. این به این دلیل نیست که می خواهید همه چیز را به چالش بکشید یا تغییر دهید. این به این دلیل است که شما واقعاً از چشم انداز یادگیری چیزهای جدید هیجان زده هستید.

  1. مهارتهای اجتماعی

داشتن مهارت های اجتماعی بیشتر از خوب و دوستانه بودن است. این ورزش و استفاده از هوش هیجانی شما برای کمک به جمع آوری تیم در کنار تمرکز بر کار مورد نظر است.

با تمرین بسازید

تسلط بر این هشت مهارت کمی صبر و تمرین می خواهد. اما ، با گذشت زمان ، می توانید مهارت های خود را با موارد زیر تقویت کنید:

  • شنونده بهتر بودن
  • فرض نکردن
  • تمرین مراقبت از خود

موفقیت بیشتری نسبت به تکنیک

البته مهارتها و تواناییها برای موفقیت در هر کاری مهم هستند. اما ، مهارت های احساسی به اندازه مهارت های فنی مهم هستند. و درست مانند مهارت های فنی ، می توانید مهارت های اجتماعی و عاطفی خود را با گذشت زمان و تمرین یاد بگیرید و ارتقا دهید.

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید