حال که به طور مختصر با مفهوم مشاوران بازاریابی آشنا شدیم بهتر است توضیح کوتاهی را نیز در مورد برندینگ داشته باشیم. برندینگ فرآیندی است که در جهت شفاف سازی یک برند کمک میکند. شاید افراد تصور کنند که برند تنها نام تجاری و شناسایی یک محصول در بازار عرضه است و اعتبار محصول ارائه شده به برندی است که آن را معرفی میکند، اما بهتر است بدانیم صاحبان اصلی برندها مردم هستند که با اعتماد و تایید آن زمینهی توسعهی آن برند را فراهم میکنند و صاحبان صنایع تنها مالکان لوگوی برندهای خود میباشند.
شرکت مشاورهی بازاریابی و برندینگ چیست؟
شرکتهای مشاوره و بازاریابی معمولا تیمی متخصص و مجرب از صاحب نظران امر بازاریابی هستند که برای ارائهی خدمات مناسب در کنار هم جمع میشوند. این افراد تنها در زمینهی معرفی و شناساندن محصولی جهت فروش بهتر تخصص ندارند و یا با گذراندن دورههای بازاریابی و مطالعه در این زمینه خود را متخصص این امر نمیدانند بلکه معمولا دارای تحصیلات آکادمیک بوده و علاوه بر آن دارای تجربیات اجرایی نیز هستند.
برند سازی گام بسیار مهمی است که مشاوران بازاریابی و برندینگ بر آن تاکید دارند. سادهترین تاثیر برند سازی متمایز شدن یک محصول از از سایر محصولات در بازار است. به طور معمول مرد بسیار سادهتر برای خرید یک محصول برند هزینه میکنند تا محصولی که ناشناخته باشد.
برندینگ و برند سازی امری بسیار مهم در مبحث بازاریابی است. برندینگ را باید مسیری دانست که مردم از طریق آن به کالا و یا خدمات یک شرکت دسترسی پیدا میکنند. شرکتهایی که موفق به ساخت برندی موفق میشوند، از این طریق بازدهی سرمایهی مناسبی را خواهند داشت. ایجاد برندی شناخته شده و مورد تایید جامعه همانند کشتی است که مجموعهی خود را در جهت مقصد موفقعیت همراهی میکند.
مشاورهی بازاریابی و برندینگ همراه اصلی یک مجموعهی تولیدی یا خدماتی جهت ایجاد تعامل با سایر برندهای موفق و بهنام هستند، همچنین در ایجاد برندی متناسب با نوع فعالیت صاحبان کسبوکارها گام اصلی را برمیدارند و در تمام موقعیتهای تصمیمگیری و روند اجرای تصمیمات در کنار مدیران خود خواهند بود.
شرکتهای مشاورهی بازاریابی و برندینگ با بررسی وضعیت شرکتها و سنجش موقعیت و وضعیت جامعه، تاکتیکها و متدهایی را برای کسبوکارها ارائه میدهند و راهی مناسب برای توجه و تشخیص مشتریان خود و خاص و مورد توجه بودن در بازار رقابتی دارند که معمولا مدیران و صاحبان کسبوکارها از آن غافل هستند.
مشاوران بازاریابی و برندینگ با ارائهی راهکارهای مناسب و خلاقانه روحیهی کارکنان را بالا نگه میدارند و معمولا با در نظر گرفتن پاداش و یا القای احساس تعلق بهرهوری محیط را افزایش میدهند.
مشاوران بازاریابی و برندینگ از طریق بازاریابی اصولی و جلب رضایت مشتریان، از آنان به عنوان مبلغان فعال در جامعه استفاده میکنند. این مشاوران به خوبی انتظارات مشتریان را شناسایی میکنند و تلاش خود را در راستای رفع نقاط ضعف شرکتهای مزبور به کار میگیرند.
سخن پایانی
شرکتهای مشاورهی بازاریابی و برندینگ با مشخصسازی هدف و تعیین چشمانداز مناسب برای مجموعهای که در آن مشغول به فعالیت هستند، گامهای بزرگی را برای موفقعیت برمیدارند که شاید به تنهایی سالیان زیادی طول میکشید تا به آن دست یابند. شرکتهای تازه تاسیس و نوپا میتوانند از این صاحبان علم و تجربه برای رسیدن به اهداف خود با کم کردن هزینههای امتحان و خطا به خوبی استفاده نمایند.