0
مجموع:0 تومان
11 مرداد 1400

معرفی انواع استراتژی های سازمانی در سطوح مختلف کسب و کار

بخصوص زمانی که شما به عنوان صاحب کسب وکاری از انواع استراتژی های سازمانی مطلع باشید بهتر می‌توانید روی تجارت مورد نظرتان سرمایه گذاری کنید و آن را به ساحل امن هدایت کنید. وقتی با برنامه و استراتژی برای شروع کسب و کار خود آماده می‌شوید، بهتر می‌توانید از فرصت و تهدیدهای آن نوع تجارت استفاده نمایید. برای اینکه بتوانیم همراه شما استراتژی های سازمانی در سطوح گوناگون را مورد بررسی قرار دهید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله کنار تیم مشاوران آفتاب بمانید.

معرفی انواع استراتژی های سازمانی در سطوح مختلف کسب و کارانواع استراتژی های سازمانی در کسب و کار

به منظور دست یابی هر چه سریع به اهدافی که در ابتدای کسب و کارتان در نظر گرفتید نیاز به استراتژی دارید. در این میان اطلاع از انواع ترفندهای های سازمانی می‌تواند برایتان حکم سکوی پرتاب را داشته باشد. به همین خاطر ما تصمیم گرفتید برخی از مهمترین تاکتیک های سازمانی در کسب و کارهای مختلف را با هم مورد مطالعه قرار دهیم. اگر آماده‌اید شروع کنیم.

استراتژی یکپارچگی عمودی

در این نوع از تاکتیک، صاحبان کسب و کارها تلاش می‌کنند، شرکت های خرده فروش را بخرند تا تمرکز بیشتری بر بازار آن محصول یا تولیدات داشته باشند.

استراتژی یکپارچگی افقی

در این حالت فردی  که کسب و کاری دارد، سعی می‌کند بر مالکیت شرکت ها و موسسات ارائه کننده مواد اولیه تولیدی خود بیافزاید. زمانی صاحبان کسب و کار به این فکر می‌افتند که هیچ گونه اعتمادی به عرضه کننده مواد اولیه‌ای آن شرکت خاص ندارند.

استراتژی رسوخ در بازار

در این راهکار فرد تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به کمک انواع بازاریابی در بازار آن محصوص نفوذ پیاد کند و به عبارتی بازار را به دست بگیرد.

استراتژی توسعه بازار

در این روش فرد یا افراد تلاش می‌کنند محدوده کاری خود را توسعه ببخشند تا از این طریق مشتریان زیادتری را به سوی محصول خود جذب نمایند.

استراتژی محصول

در این حالت فردی که کسب وکاری را مدیریت می‌کند در تلاش است هر روز بر کیفیت محصول وخدمات خود بیافزاید. در ادامه این کار باعث افزایش فروش و در نهایت جذب مشتری بیشتر می‌شود.

معرفی انواع استراتژی های سازمانی در سطوح مختلف کسب و کاراستراتژی تنوع

در این شیوه مالکان کسب و کارهای مختلف در صدد هستند فقط یک محصول را به فروش نرسانند و با توجه به نیاز و سلایق مختلف، تنوعی در محصولات خود داشته باشند. در نهایت این تنوع می‌تواند در ارتباط با عرضه محصول فعلی یا حتی قدری بی ربط باشد.

سبک زندگی همیشه بر اساس تکنولوژی و پیشرفت‌های روز، در حال تغییر است. ورود نسل‌های جدید بشر، همراه با سلایق متفاوت‌تر، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از تنوع در محصولات می‌تواند مشتریان بسیاری را با سبک و سلایق مختلف به خود جذب کند و باعث افزایش مشتری شود.

استراتژی مشارکت

در این تاکتیک با همکاری چند شرکت، کاری مشارکتی روانه بازار می‌شود. به طور حتم این چند شرکت اهداف مشترکی داشتند که در کنار هم قرار گرفتند.

استراتژی واگذاری

در بخشی از مسیر رشد و تعالی یک کسب و کار گاهی پیش می‌آید که بایستی یک بخش یا واحدی از سازمان کاری خود را بفروشید تا بتوانید دست به کارهای پرسودتر و بزرگتر بزنید.

استفاده از تکنیک‌های متعدد در توسعه‌ی بازار باعث جذب مشتری‌های جدید بیشتری می‌شود. برای مثال اگر کسب‌و کار شما فقط در محدوده ی یک شهر فعالیت می کند، می تواند با گسترش وسعت جغرافیایی در حد چند شهر، کشور و کشورهای مجاور به هدف توسعه‌ی بازار خود دست یابد. با گسترش دنیای دیجیتال و ابزارهای مختلف ارتباط، استفاده از این استراتژی نسبت به گذشته، مسیر ساده‌تری را پیش روی صاحبان کسب‌و‌کار قرار داده است.

معرفی انواع استراتژی های سازمانی در سطوح مختلف کسب و کاردر همین جا صحبت های خود را در مورد معرفی انواع استراتژی های سازمانی در سطوح مختلف کسب و کار را به پایان می‌رسانیم. امید است اطلاعات ارائه شده در این مقاله توانسته باشد به رشد روز افزون تجارت فعلی تان کمک کند.

 

 

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید