0
مجموع:0 تومان
31 خرداد 1400

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

به راستی کارآفرین چیست و کار آفرین کیست؟ برای پاسخ به این سوال ها می‌توان قدری در آن تأمل کرد و سپس برای آن جواب مناسب پیدا کرد. بیشتر اوقات وقتی فردی کسب و کار جدیدی را به راه می‌اندازد و چند نفری را در کنار خود به کار مشغول می‌کند، تحت عنوان کارآفرین قلمداد می‌شود. اگر در همین مقدمه بخواهیم توضیح مختصری در مورد مفهوم آن بگوییم. شخصی که با تمام خطرهایی که ایده و طرح مورد نظرش دارد. سعی می‌کند آن را به مرحله اجرا درآورد به آن می‌توان ایجاد کننده شغل قلمداد کرد.

چنانچه می‌خواهید در یک تجارتی نقش یک کارآفرین را ایفا کنید تا پایان مقاله با گروه مشاوران آفتاب همراه شوید.

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

کارآفرین چیست؟

در انگلیسی به آن Entrepreneurship گفته می‌شود. در مفهوم کارآفرینی همین طور که تا حدودی در مقدمه مقاله هم عنوان شد. با پذیرش تمام خطرات یک ایده وارد عمل می‌شود تا دنیا را دگرگون کند. پس، فرد به کمک این ایده و طرحش می‌خواهد نیازی را در جامعه برطرف کند. این نیاز قبلاً شناسایی شده و به تبع راهکارهایی هم برای آن ارائه شده است. هم اکنون ایجاد کننده شغل پای کار آمده است. در نتیجه در کنار این نوآوری می‌خواهد شغل و تجارت جدیدی را هم وارد دنیای کار کند.

بنابراین با یک مقدار سرمایه‌ای وارد عمل می‌شود تا تنهایی یا به کمک تیمی متشکل از چند نفر ایده و طرحش را اجرایی کند. در این حالت شخص را کارآفرین می‌نامند. از سویی، این فرد در کنار دایر کردن حرفه و تجارت جدید و نوپا نیم نگاهی هم به سودآوری این طرح دارد. در دنباله مقاله بیشتر در مورد ایجاد کننده شغل یا همان Entrepreneurship صحبت می‌کنیم.

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

کارآفرین کیست؟

کارآفرین شخصی است که تمام خطرات و تهدیدهای ایده جدید خود را می‌شناسد. البته گاهی هم  ممکن است به طور دقیق در ادامه راه از آنها بی اطلاع باشد، منتها از حرکت باز نمی‌ایستد. وی قصد دارد هر طور شده کاری صورت دهد. بدین ترتیب، قدم های اولیه طرح و فکرش را برمی‌دارد. در این مسیر بسیاری اوقات سرمایه لازم را برای اجرایی کردن رویا و ایده‌اش را ندارد. در عوض دانش کافی برای وارد شدن در بازار و اقدامات لازم برای بازاریابی را خوب می‌داند.

بسیاری اوقات، فرد می‌تواند حتی سرمایه لازم و کافی را نداشته باشد و وارد عمل شود یا اینکه به فکر یک سرمایه گذار باشد. از آنجایی که هم کارآفرین و هم سرمایه‌گذار از سودآوری طرح و ایده مورد نظر تا حدود زیادی اطمینان دارند می‌توانند در کنار هم کاشت یک ایده و به تدریج و رشد و شکوفایی آن ایده را از دور و نزدیک شاهد باشند. بدین ترتیب در آینده نزدیک می‌توانند به ثمر نتایج کارشان را نظاره گر باشند.

در این لحظه تیم مشاوران آفتاب توضیحات خود را در مورد معرفی کارآفرین به پایان می‌رساند. شما کاربر عزیز، در صورت داشتن سوال حتما در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا کارشناسان پاسخگو باشند.

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید