0
مجموع:0 تومان
19 خرداد 1400

چگونه طرح توجیهی بنویسیم

چگونه طرح توجیهی بنویسیم

نوشتن طرح توجیهی کسب و کار می‌تواند راهی برای یافتن مسیر موفقیت باشد. بسیاری اوقات فرد یا افراد، این طرح را برای گرفتن وام از بانک یا حتی پشتیبانی گرفتن از یک مرکز یا  مجموعه می‌نویسند. شاید شما هم این چند روز پیگیر این مسئله بودید. بدین ترتیب در این روزها برای دریافت اطلاعات بیشتر در اینترنت در حال جستجو هستید. همین امر باعث شده است به سایت ما قدم بگذارید.

مجموعه ما شما کاربر عزیز را برای لحظاتی هر چند کوتاه به خواندن نکته هایی از چگونگی نوشتن طرح توجیهی دعوت می‌کند. در صورتی که همچنان مشتاق به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید. پیشنهاد می‌کنیم دنباله مقاله تحت عنوان چگونگی نگارش طرح پیشنهادی کسب و کار را مورد مطالعه قرار دهید.

چگونه طرح توجیهی بنویسیم

مهمترین نکات برای نوشتن طرح توجیهی

بهتر است بدانید به هنگام نوشتن طرح توجیهی بایستی برخی نکات رعایت کنید. به طور حتم دانستن این نکته‌ها موجب می‌شود در مسیر درستی قدم بردارید. بیایید با هم دیگر مهمترین نکته های نوشتن طرح پیشنهادی برای انواع کسب و کارها را مورد بررسی قرار دهیم.

تحقیق کنید

درباره ایده و طرحی که می‌خواهید در طرح پیشنهادی کسب و کارتان ارائه دهید. اولین گام آن است که حتما تحقیق و بررسی اولیه را انجام دهید. شما خودتان وقتی می‌خواهید یک کسب و کاری را شروع کنید. می‌بایست اطلاعات نسبتاً کاملی داشته باشید. این تحقیقات سبب می‌شود. در قسمت های  مختلف طرح پیشنهادی کسب و کار  خود از جمله  معرفی ایده تان نیز خوب عمل کنید.

بیان اهداف طرح

سعی کنید هم در ابتدا و هم در میان توضیحات طرح توجیهی هدف های طرح و ایده تان را مشخص کنید. به عبارتی تعیین کنید که این طرح به چه منظور می‌خواهد در قالب ارائه خدمات و محصول به مخاطب عرضه شود.

مواد و روش ها

نکته بعدی در بیان نکات طرح توجیهی آن است که در طرح پیشنهادی تان مواد و تجهیزاتی را که در حین کار نیاز دارید نام ببرید. پس اصلی ترین ابزارها  و شیوه هایی که در اجرایی کردن طرح پیشنهادی خود احتیاج دارید را بیان کنید.

چگونه طرح توجیهی بنویسیم

برآورد دور از انتظار نداشته باشید

برای اینکه طرح و پروژه تان مورد تأیید قرار بگیرد. نیاز نیست حتما به سراغ اعداد و ارقام غیر واقعی بروید. تلاش کنید از اعداد و ارقامی استفاده کنید که در آیند نزدیک رسیدن به آن اعداد بخصوص در برآورد مالی امکانپذیر باشد.

کلیات را بنویسید

شما می‌توانید به تمام جزئیات طرح پیشنهادی اشاره کنید، منتها در وهله اول برای تأیید شدن نیاز نیست همه موارد را بیان کنید. در نگاه کلی،  موسسات یا مراکز فرصت خواندن بیشتر از ۴ و ۵ صفحه را ندارند. پس بهتر در محتوای کوتاهتری طرح پیشنهادی کسب و کارتان را تهیه کنید. البته نوشته‌ای که در حین کوتاه بودن همه موارد را پوشش داده باشد.

مشاوره بگیرید

در کنار نکته هایی که در مطالب فوق بدان اشاره کردیم رعایت می‌کنیم. می‌توانید از متخصصین و کارشناسان مربوطه در خصوص نگارش طرح پیشنهادی کسب و کار مشاوره دریافت کنید. به طور حتم افراد متخصص و با تجربه بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

در پایان، امیدواریم مقاله پیشرو تحت عنوان معرفی چگونه طرح توجیهی بنویسیم. براینان کاربردی و مفید بوده باشید. در صورت داشتن سوال با کارشناسان ما مطرح کنید. به طور حتم در اولین فرصت پاسخ های مناسبی را در مورد چگونگی نوشتن طرح توجیهی دریافت خواهید کرد.

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید