0
مجموع:0 تومان
17 اسفند 1399

چرا کسب و کارها به تحقیق بازار نیاز دارند؟

چرا کسب و کارها به تحقیق بازار نیاز دارند؟

تحقبقات بازار از جمله اقدامات در شروع یک کسب و کار است. اگر شما قصد ایجاد یک کسب و کار را دارید انجام تحقیقات بازار یک ضرورت محسوب می‌شود. هر کسب و کاری حتی اگر کوچک باشد به تحقیقات بازار نیازدارد تا بتواند مخاطرات و دشواری‌ها و ریسک‌های پیش رو و میزان موفقیت در بازار را تخمین زند.

چرا کسب و کارها به تحقیق بازار نیاز دارند؟

تحقیقات بازار شامل بررسی جنبه‌های مختلف کسب و کار شما، آشنایی کامل با مشتریان و مخاطبان و نیز شناخت اقدامات کسب و کارهای رقیب می‌باشد، و باید در این راستا با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بتوان کسب و کار خویش را توسعه داد. در واقع تحقیقات بازار را می‌توان به عنوان نقشه‌ی راه پس از ارئه‌ی یک ایده دانست که اگر به طور صحیح انجام شود حتی میزان موفقیت را در یک طرح نیز تخمین می‌زند.

دلایل اهمیت و نیاز به انجام تحقیقات بازار

یافتن فرصت‌های مناسب در کسب و کار : با انجام تحقیقات بازار مشخص می‌شود مشتریان و متقاضیان شما چه کسانی هستند، چگونه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، و علاقه‌مندی بازار هدف شما مشخص می‌شود . تمام این موارد می‌توانند در یافتن فرصت‌های کسب و کار شما را یاری نمایند. انجام تحقیقات بازار در داشتن اطلاعات آماری از مشتریان به شما در یافتن ابعاد دیگری از کسب و کارهایی که انجام می‌دهید کمک می‌نماید. همچنین انجام تحقیقات بازار در بروز رسانی اطلاعات و آگاهی از تمایلات مشتریان موثر است.

کاهش میزان ریسک در کسب و کارها : شاید شما نیز با افرادی برخورد داشته‌اید که اقدام به راه‌اندازی کاری کرده‌اند اما در آن شکست خورده‌اند، شما در صورتی حیات فعالیت خود را می‌توانید تضمین نمایید که یک جریان درآمدی ثابت داشته باشید. تحقیقات بازار باعث می‌شود که با بررسی نظرات و نیازهای بازار هدف به طور مداوم قدرت رقابت و حضور فعال را داشته باشید. از جمله اقداماتی که در جهت کاهش ریسک می‌توانید انجام دهید قبل از تولید و عرضه‌ی محصولات آن را تست نمایید در واقع محصول خود را بر روی بازار نمونه و محدود پیاده نمایید تا نقاط ضعف و قوت را بدانید.

چرا کسب و کارها به تحقیق بازار نیاز دارند؟

تولید محتوای رقابتی : با انجام این کار مطلع می‌شوید که آیا مشتریان محصولات شما را به عنوان یک محصول ضروری در نظر دارند یا خیر که این مسئله در طراحی برچسب محصولات، بروشورها، و بنرها و لگوهای وبسایتتان کمک می‌کند. در فرآیند تحقیق از جمله مسائلی که برای شما مشخص می‌شود رنج سنی مشتریان است، که جهت انتخاب زبان و لحن مناسب برای مطالب تبلیغاتی کمک می‌کند.

انتخاب بهترین مکان برای تبلیغ : استفاده‌ی مناسب از بودجه بازاریابی یکی از عوامل موفقیت در یک کسب و کار است. بازاریابی آنلاین از دستاوردهای تحقیقات بازار است. تحقیقات بازار آنلاین امکان شناسایی کانال‌هایی را برا تبلیغ و ارتباط با مشتریان در دامنه‌ی وسیع‌تری را ممکن می‎کند.

خرید تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی : شما با تحقیقات بازار آنلاین حوزه‌ی فعالیت مخاطبین و مشتریان خود را تعیین می‌نمایید، اگر مخاطبین شما بیش‌تر از اینستاگرام استفاده می‌نمایند و در توییتر فعالیتی ندارند شما باید تمرکز خود را بر فعالیت در اینستاگرام داشته باشید.

چرا کسب و کارها به تحقیق بازار نیاز دارند؟

نصب پوستر و آگهی چاپی : در صورتی که از محل تردد مشتریان خود آگاه هستید می‌توانید نصب و چاپ بنر و بروشور را در آن مکان‌ها انجام دهید. مثلا اگر بازار هدف شما دانشجویان هستند محل تبلیغ شما می‌تواند بوفه‌ی دانشگاه، ایستگاه تردد اتوبوس و سرویس‌های دانشگاه و محوطه‌ی دانشگاه باشد.

موارد ذکر شده تنها چند مورد کوچک از اهمیت انجام تحقیقات است. نیازی نیست برای انجام این‌کار هزینه‌ی بالای را صرف نمایید بلکه انجام آن مهم‌تر است. تا زمانی که با تعیین ویژگی‌های آماری، نیاز و مشکلات مشتریان را بررسی نمایید از مزایای انجام تحقیقات بهره خواهید برد.

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید