در حالی که هر کارآفرینی با یک رویای شروع به کارمی کند ، اکثر آنها متوجه می شوند که این بیشتر به بقا مربوط می شود. مبارزه سخت از حد انتظار است. چالش مقابله با فراز و نشیب ها است.
سرخوشی اولیه یک شرکت جدید فروکش می کند و سرانجام فرد باید با دنیای واقعی روبرو شود: مکانی پر از شک و تردید. یک کارآفرین باید یاد بگیرد که با همه این موارد کنار بیاید و همچنان روی کار متمرکز باشد.
معادله بسیار ساده است: شما برای حفظ شرکت به پول نیاز دارید اما برای راه اندازی آن به اشتیاق نیاز دارید.
کارآفرینی یک تجارت خطرناک است. اما خطرات را می توان با برنامه ریزی مناسب و با استفاده از یک رویکرد خوب اندازه گیری حذف کرد.
در اینجا چند نکته وجود دارد که هر کارآفرین قبل از اقدام به آن باید بداند.
- یک تیم عالی
وجود یک تیم عالی برای هر شرکتی ضروری است که کار خود را راه اندازی و حفظ کند. تیم باید دارای افراد همفکر با مجموعه مهارت ها باشد. یک تیم بزرگ همچنین شامل افرادی است که دارای دانش و تخصص در حوزه های خود هستند.
- کسب و کار خود را بشناسید
کارآفرینان بزرگ مهمترین چیزهایی را که باعث ایجاد شغل می شوند ، می شناسند. آنها به شرح زیر است:
- ارزش های اصلی شرکت های نوپا
- هدف شرکت
- آینده متصور
- شرح مفصلی از کار مربوطه
- تیم و نقش آنها
- استارت آپ خود را ارزیابی کنید
ایده ها بر جهان حکومت می کنند ، اما تنها زمانی که به درستی اجرا شوند.
محصول یا خدماتی که با آن سروکار دارید باید دارای پایداری باشد. جزئیات اجرای طرح را مشخص کنید. یک شرکت نوپا باید قبل از ورود به دنیای متخاصم رقابت شدید ، جایگاه خود را پیدا کند. هر استارت آپی باید به این سوالات پاسخ دهد:
- محصول یا خدمات شما چیست؟ چه چیزی محصول و خدمات شما را متمایز می کند؟
- مشتریان شما چه کسانی هستند؟ آنها چه می خواهند؟
- اندازه بازار محصول/خدمات آن چقدر است؟ جهانی است یا محلی؟
- آیا استارت آپ مقیاس پذیر است؟
- سرمایه گذاری در راه اندازی محصول یا ارائه خدمات چیست؟
- رقابت را ارزیابی کنید
خیلی راحت می توان گفت محصول ما با ویژگی های فراوان و تیم فنی عالی و غیره منحصر به فرد است. قبل از شروع اجرای ایده ، رقابت را تحلیل کنید. چه چیزی محصول/خدمات شما را متمایز می کند؟
آیا رقابت با دیگران امکان پذیر است؟
هر کس چیزی برای تبلیغ دارد. این که چگونه می توان ایده خود را در بازار قرار داد ، تعیین می کند که چقدر در نهایت به موفقیت برسد. خلاق باشید و محصولات/خدمات خود را تبلیغ کنید تا بیشترین جذب را داشته باشید.
- نفس خود را قورت دهید
کارآفرینان باید کمک بخواهند ، باید خود را ارتقا دهند ، اغلب باید کاری را انجام دهند که به نفع شرکت است.
بهترین کارآفرینان توسط بهترین ایده ها، هدایت می شوند. افراد خودپرست طبیعت دافعه ای دارند ، در حالی که کارآفرینان باید مغناطیسی باشند.
کارآفرینی و نفس با هم هماهنگ نیستند. مهم نیست چه کسی اعتبار را دریافت می کند ، مهم این است که چه چیزی اعتبار دارد.
- صداقت
صداقت پایه ای است که یک شرکت بر اساس آن بنا شده است. اگر پایه ضعیف باشد ، شرکت نمی تواند دوام بیاورد.
- تنوع نیروی کار
خوب است که گروه متفاوتی از افراد در مقابل افراد دارای فرهنگ یا سابقه مشابه داشته باشیم.
افراد با پیشینه ، فرهنگ و ملیت های مختلف به تیم ثروتمندی اضافه می شوند. هر فردی با پیشینه متفاوت ، چیز متفاوتی را برای تیم به ارمغان می آورد و ارزش می افزاید.
- 8. ایده خود را آزمایش کنید
برای تأیید ایده شما به چیزی بیش از یک طرح تجاری نیاز است. طراحی و توسعه محصول آسان تر است ، فروش سخت ترین است.
اغلب کارآفرینان با سابقه فناوری اغلب فراموش می کنند مهمترین سوال را از خود بپرسند: چه کسی اهمیت می دهد؟
آیا کسی هست که به ایده شما علاقه مند باشد؟ آیا بازاری برای آن وجود دارد؟ چگونه می خواهید آن را بفروشید؟
قبل از توسعه هر چیزی با مردم صحبت کنید. مشخص کنید چند نفر به ایده شما علاقه مند هستند. ارزیابی امکان سنجی یک ایده قبل از طرح آن بسیار مهم است.
ایده ، الزامات اساسی آن و عوامل مورد نیاز برای حفظ ایده را تجزیه و تحلیل کنید.