0
مجموع:0 تومان
14 شهریور 1400

آیا با گواهینامه‌ی مشاوره CMC  آشنایی دارید؟

گواهینامه‌ی مشاوره CMC از جمله مدارکی است که نشان دهنده‌ی تخصص و دانش مشاوران مدیریت است.همان‌گونه که می‌دانیم در حال حاضر بازارمشاوران کسب‌وکار در زمینه‌های مختلف بسیار گرم است. چنان‌چه نیاز باشد با یک جست‌وجوی معمولی لیست بلند بالایی از افراد و شرکت‌های مشاوره‌ای برای افراد قابل دسترسی است. جدا از وجود و در دسترس بودن مشاوران کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف از مدیریت گرفته تا بازاریابی آن‌چه منافع شرکت‌ها را تامین و تضمین می‌کند اعتبار چنین مشاورانی است.

این گواهی با عنوان مشاور مدیریت تایید صلاحیت شده  ارائه می‌شود، ارزشی هم‌سطح دیگر گواهی‌های حرفه‌ای دارد و دارنده آن به عنوان مشاور مدیریت تایید صلاحیت شده بین‌المللی شناخته می‌شود. مرجع بین‌المللی صادرکننده این گواهی در سال ۱۹۸۷ شکل گرفته است و هم‌اکنون در ۵۱ کشور (از جمله ایران) دارای نماینده رسمی است.

انجمن مشاوران مدیریت ایران که نماینده رسمی شورای بین‌المللی موسسات مشاوره مدیریت در ایران است، تنها نهاد رسمی برای ارزیابی درخواست مشاوران مدیریت ایرانی به منظور دریافت گواهی CMC است.

آیا با گواهینامه‌ی مشاوره CMC  آشنایی دارید؟

فلسفه‌ی وجودی CMC

آکادمی مشاوره‌ی مدیریت (MCA)، به دلیل نیاز حرفه‌ی مشاوره‌ی مدیریت، با هم‌کاری و نظارت شورای بین‌المللی موسسات مشاوره‌ی مدیریت (CMC-Global) کارگاه‌های آموزشی تربیت مشاور مدیریت بین‌المللی (CMC)  را طراحی نموده و به گروه موسسات آموزشی اعطای گواهینامه‌ی بین‌المللی CMC پیوسته است. این کارگاه برای مهارت‌آموزی افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشاوره‌ی مدیریت بین‌المللی را دارند طراحی شده است و ماموریت دارد با ارائه‌ی خدمات آموزشی استاندارد CPD مشاوره‌ی مدیریت، شکاف علمی موجود در این حرفه را میان کشورها کاهش دهد.

CMC چیست؟

برای سنجش میزان مهارت و تخصص مشاوران آزمون‌ها‌ی متعددی برگزار می‌شود و گواهینامه‌هایی با عناوین مختلف به افرادی که در دورهای آموزشی و آزمون شرکت می‌کنند اعطاء می‌گردد که هر کدام از این گواهینامه‌ها سطح استاندارد و ارزش متفاوتی را دارند و میزان صلاحیت و تخصص شرکت کنندگان را می‌سنجند، گواهینامه‌ی CMC نیز یکی از این گواینامه‌ها است.

آیا با گواهینامه‌ی مشاوره CMC  آشنایی دارید؟

CMC: Certified Management Consultant به معنای مشاور مدیریت تایید صلاح شده است. مشاور مدیریت صلاح‌دار یک برند و شناسه‌ی بین‌المللی تایید شده است که توسط شورای بین‌المللی موسسات مشاوره‌ی مدیریت(ICMCI) است. گواهینامه‌ی مشاوره CMC نشان دهنده‌ی آن است که دارنده‌ی آن فردی است با بالاترین استاندارد و صلاحیت‌های حرفه‌ای و اخلاقی لازم برای ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی مدیریت و فردی است که خود را متعهد به رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌داند.

بهتر است بدانیم که گواهینامه‌ی مشاوره CMC در بیش از پنجاه کشور دنیا از جمله ایران معتبر است و دارندگان این گواهینامه با ارزیابی‌های دقیق صلاحیت‌شان برای ارائه‌ی خدمات مشاوره‌‌ای در سراسر دنیا تایید شده است. ارائه‌ی گواهینامه‌ی CMC تنها در صورتی به افراد امکان پذیر است که فرد در آزمون‌های اخلاق حرفه‌ای طراحی شده، آزمون تخصصی مدیریتی، مصاحبه، ارائه‌ی تجارب و پروژه‌های اجرایی موفق و سوابق تحصیلی و کاری و علمی موفق باشند.

مزایای کسب گواهینامه‌ی مشاوره‌ای CMC

  • افرادی که موفق به کسب این گواهینامه می‌شوند، امکان ورود به صنعت مشاوره مدیریت را از طریق آکادمی مشاوره مدیریت ایران که یک آکادمی بسیار معتبر است برای خود ایجاذ می‎کنند.
  • در صورت تمایل افراد دارای گواهینامه‌ی مشاوره CMC می‌توانند عضوی از شبکه‌ی جهانی مشاوران مدیریت(CMC-Directory) شوند و از دانش و تجربیات و مزایای ان برخوردار باشند
  • معرفی به شبکه‌ی جهانی CMC Global به عنوان مشاور مدیریت حرفه‌ای
  • به روز رسانی و افزایش دانش مشاوران مدیریت در تعامل با یکدیگر
  • افزایش شانس حضور در صنعت و پروژه‌های اجرایی
  • افرادی که دارای گواهینامه‌ی مشاوره CMC هستند امکان حضور و فعالیت در هر یک از 52 کشور عضو شورای بین‌المللی مشاوران مدیریت را دارند و یکی از اعضای مشاوران بین‌المللی محسوب می‌شوند.

آیا با گواهینامه‌ی مشاوره CMC  آشنایی دارید؟

سخن پایانی

گواهینامه‌ی CMC توسط شورای بین‌المللی موسسات مشاوره‌ی مدیریت(ICMCI)  و با امضای شخص رئیس شورای بین‌المللی موسسات مشاوره‌ی مدیریت، رئیس هیئت مدیره و رئیس کمیته‌ی CMC انجمن مشاوران مدیریت ایران صادر می‌شود و هر سه سال نیاز به تجدید اعتبار دارد.

 

 

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید