0
مجموع:0 تومان
02 مهر 1400

آشنایی با حرفه مشاور بازاریابی اینترنتی

تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی دیجیتال مستقل یک گزینه شغلی عالی است. این حرفه ای است که تقاضای زیادی دارد و شغلی است که می توانید از راه دور و حتی به راحتی در خانه انجام دهید.

مشاوران موفق بازاریابی آنلاین می توانند با ارائه خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال به سایر آژانس ها یا شرکت هایی که به کمک یک متخصص مجرب و معتبر نیاز دارند ، بیش از 100 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند.

مشاور بازاریابی دیجیتال چیست؟

مشاور بازاریابی دیجیتال یک بازاریاب دیجیتال با تجربه است که مسئول ارتقا یا بازاریابی محصولات یا خدمات شرکتها با استفاده از تمام کانالهای بازاریابی آنلاین موجود است.

وظیفه او طراحی و نظارت بر اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش آگاهی از برند ، ترافیک و فروش است.

بازاریابی اینترنتی

تفاوت بین مشاور بازاریابی دیجیتال ، متخصص بازاریابی دیجیتال یا مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟

تفاوتهای بین مشاور بازاریابی دیجیتال و سایر متخصصان بازاریابی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان دیجیتال مارکتینگ تجربه بیشتری دارد.
  • یک مشاور مشاغل آزاد است و کارمند یک شرکت نیست.
  • نقش اصلی یک مشاور بازاریابی دیجیتال طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال و نظارت بر کار سایر متخصصان بازاریابی است که روی اجرای استراتژی بازاریابی کار می کنند.
  • مشاوران بازاریابی دیجیتال معمولاً در هر ساعت یا در هر پروژه دستمزد دریافت می کنند و حقوق ثابتی ندارند.
  • یک متخصص بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از تیم بازاریابی دیجیتال کار می کند.
  • یک مدیر بازاریابی دیجیتال تیمی از بازاریابان دیجیتال را در یک آژانس یا سازمان هدایت می کند.
  • یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال خود اشتغالی است و خدمات بازاریابی را به آژانس ها یا مستقیماً به مشاغل ارائه می دهد.

چگونه می توان یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق شد

در اینجا مراحل تبدیل شدن به یک مشاور موفق بازاریابی دیجیتال در سال 2021 آورده شده است.

  1. مهارت های لازم را ایجاد کنید
  2. حوزه خود را مشخص کنید
  3. برند شخصی خود را ایجاد کنید
  4. تیم خود را بسازید
  5. در مورد ساختار قیمت گذاری خود تصمیم بگیرید
  6. ابزارهای خود را انتخاب کنید
  7. شبکه خود را بسازید
  8. به آموزش خود و تیم خود ادامه دهید

  برای تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی ، باید خود را به مهارت های زیر مجهز کنید:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات و بازاریابی پولی
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بهینه سازی تبدیل
  • تجزیه و تحلیل و گزارش
  • مهارتهای مدیریت کسب و کار

بازاریابی اینترنتی

چگونه می توان مشتریانی را پیدا کرد که به دنبال خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال هستند؟

چالش برانگیزترین مشاغل بازاریابی آنلاین نحوه یافتن نوع مناسب مشتریان است. همانطور که در بالا ذکر شد ، شما هیچ نوع مشتری را نمی خواهید ، بلکه آنهایی که بودجه بازاریابی بالایی دارند و به مشاوره نیاز دارند (نه فقط پیاده سازی).

تبلیغ سرویس های خود در Google یا Facebook راهی برای یافتن مشتریان جدید نیست. هزینه های تبلیغات بسیار زیاد است و شانس متقاعد کردن شرکتی که هرگز در مورد شما نشنیده است که شما را برای کار در بازاریابی خود استخدام کند ، حداقل است.

اگر می خواهید حرفه ای به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید ، باید در موقعیتی باشید که مشتریان به شما مراجعه کنند نه شما به آنها.

بازاریابی اینترنتی

بنابراین ، چگونه مشتریان را مجبور به مراجعه به شما می کنید؟

با وبلاگ نویسی در موضوعاتی که مشتریان بالقوه شما آنها را جستجو می کنند. بگذارید مثالی برای شما بیاورم تا تفاوت را درک کنید.

افرادی که در جستجوی “چگونه بهینه سازی عنوان صفحات” می پردازند بعید است از مشاور برای انجام کار کمک بخواهند. به احتمال زیاد آنها به دنبال مقاله ای هستند که به آنها کمک کند این مراحل را خودشان طی کنند.

از سوی دیگر ، افرادی که به دنبال استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای شرکت های حقوقی هستند ، اگر متقاعد شوند که این فرد مناسب این شغل است ، به احتمال زیاد از کمک مشاور استفاده می کنند.

بنابراین ، از طریق وبلاگ های خود ، باید موضوعاتی را که بیشتر مربوط به “استراتژی” ، “برنامه ریزی” ، “نظارت” و کمتر در مورد موضوعات عملی است که هرکسی می تواند انجام دهد ، هدف قرار دهد.

سعی کنید صاحبان مشاغل آنلاین را جلب کرده و با ارائه پاسخ به سوالات استراتژی سطح بالا از طریق پست های وبلاگ خود ، نیازهای آنها را برطرف کنید.

پست های خود را دقیق کنید و توضیح دهید که چرا آنها باید از استراتژی خاصی پیروی کنند و اگر این کار را انجام دهند ، چه مزایای تجاری به دنبال خواهد داشت. سعی کنید پست ها را با مطالعات موردی و داده های تحقیقاتی خود آموزنده کنید

share on social media
برگشت به بالا
می خواهید ابتدا در مورد پیشنهادات ما بدانید؟

خبرنامه ما را مشترک کنید